Haberler

HER HAFTA BİR DENEY(09.06.2021)- SİHİRLİ DİNOZOR DENEYİ

çıtçıt poşetin içine sığacak boyutta a4 kağıdını kesip üstüne dinozor resmî çizdik. daha sonra dinozoru istediğimiz renge boyadı. Kağıdımızı çıtçıt poşete koyduk. Poşetin üstünden dinozorun etrafını çizdik. Suya koyduğumuzda renksiz, sudan çıkardığımızda ise renkli halini gözdük. 

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY(07.04.2021)- OOBLECK DENEYİ

2 paket nişasta ve yeteri miktarda suyu karıştırıp oobleck oluşturduk. Oobleck bazen katı, bazen sıvı gibi davranan bir karışımdır. Elimize alıp sıktığımızda katı, ellerimizi açık bıraktığımızda ise akışkan bir sıvı haline gelir. 

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY- MANDİLANAYI ÖNCE YÜZDÜRELİM SONRA BATIRALIM. (24.03.2021)

Kabuklu mandalinayı su dolu şişeye bıraktığımız zaman mandalina yüzdü. Kabuklarını soyup suya bıraktığımızda ise battı. Bunun sebebi mandalina kabuğunda bulunan hava kabarcıklarıdır.

Devamı

18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ VE ŞEHİTLERİ ANMA GÜNÜ

İlkokul öğrencilerimiz 18 Mart Çanakkale zaferini kodlama etkinliği yaparak kutladı. Ayrıca çocuklarla birlikte " Çanakkale savaşı'nda Kınalı Hasan" " Çanakkale Seyit onbaşı" Çanakkale kısa animasyon"  filmlerini izledik. Anasınıfı öğretmenimiz Semanur Dağlı öğrencileri ile hazırlamış olduğu " Çanakkale geçilmez"  isimli oratoryoyu sınıfımızda sergiledi . Minikler yüreklerinde hissettikleri vatan sevgisini en güzel şekilde bizlere de aktardılar. 

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY- YÜZER Mİ BATAR MI ? ( 17.03.2021)

Fen bilimleri dersi kazanımlarımız doğrultusunda, maddeyi niteleyen özellikleri işledik. İçi su dolu kaba sırayla farklı yapıda maddeleri koyduk. Hangisinin batıp hangisinin yüzeceğini önce tahmin ettik daha sonra sırasıyla denedik. Suda yüzen ve batan cisimleri yaptığımız deneyle öğrenmiş olduk. 

Devamı

İSTİKLAL MARŞI OKUMA YARIŞMASI

Hiç bir şiir bu kadar güven veremezdi.  İstiklal marşının kabulünün 100.yılında Mehmet Akif ERSOY'U minnetle andık. İstiklal marşı güzel okuma yarışması yaparak kutladık. 4.sınıf öğrencimiz Zeynep Aslangiri en güzel şekilde okuyarak birinci oldu.  

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY- MIKNATIS NELERİ ÇEKER? (10.03.2021)

Sınıfı 4 gruba ayırdım. Her gruba tahta blok, plastik kutu , metal parçası, kalem, kitap gibi çeşitli malzemeler dağıttım. Mıknatısın neleri çekeceğini çocuklardan  tahmin etmelerini istedim. Daha sonra gruplara mıknatıs dağıttım, sırayla deneyip çekip çekmediğini defterlerine not aldılar. Son olarak da 5 dakika içinde sınıfta dolaşıp mıknatısın çektiği maddeleri bulup defterlerine not etmelerini istedim. Süre bitince gruplar verilerini sırayla sınıfla paylaştı. Önceki dersimizde tanıştığımız mıknatısın, neleri çekeceğini yaparak, yaşayarak öğrendiler.  

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY- ÜFLEMEDEN ŞİŞEN BALON DENEYİ( 03.03.2021).

Her hafta bir deney projemiz kapsamında çocuklarımızı bu hafta da bir fen deneyiyle buluşturduk. Şişenin ağzına balonumuzu geçirdik. şişeyi ilk olarak içi sıcak su dolu kaba koyduk ve balonun şiştiğini gördük. Daha sonra şişemizi içi soğuk su dolu kabın içine koyduk ve balonun söndüğünü gördük. Nedeni ise sıcak suya koyduğumuzda ısınan hava yükselir ve balonu şişirir. Soğuk suya koyduğumuzda  soğuyan hava alçalır ve balon söner.  

Devamı

İYİLİK ATKISI ALAKOYUN'DA

   Eğitim, bilgi ve beceri kazandırmanın yanında değer ve davranış edinimi konusunda da bireylere katkı sağlamalıdır. İş birliği ve yardımlaşma bu değerlerin başında gelmektedir. Bu iki değerin toplumsal hayattaki rolü büyüktür. İş birliği ve yardımlaşma sosyal ortamlarda can bulur ve bu sosyal ortamların büyük bir payını da okullar alır. Değerlerimizi gelecek nesillere aktarabilmemiz içinde öncelikle kendi davranışlarımızla onlara örnek olmamız gerekir. 81 ilden temsilci öğretmenlerimiz ile birlik olup 'yardımlaşma ve iş birliği' değerlerini ele alarak, manevi iyilikler planlayıp öğrenciler ve öğretmenler ile uygulamayı amaçlanan bu çalışma sonunda da her ilden gelecek atkı parçalarını birleştirip tek bir atkı ile yapılan iyilikleri sergilemeyi planlanan projede Alakoyun ilkokulu da yerini aldı.

Devamı

HER HAFTA BİR DENEY-PATLAMAYAN BALON DENEYİ( 24.02.2021)

  Öğrencilerimizde bilime ve fene karşı ilgi uyandırmak için onları her hafta bir gün ilgi çekici deneylerle buluşturuyoruz. İlk balonu şişirip yanan bir mumun üzerine tuttuk ve hemen patladığını gördük. Daha sonra ikinci balona su doldurduk ve tekrar mumun üzerine tuttuk. Mumun patlamadığını gördük. Nedeni ise Su iletkendir. Mum tarafından verilen ısıyı hızlı bir şekilde soğutur. Isınan su yükselir ve balona değen kısmına soğuk su gelir. Bu sebeple balonun yüzeyi alttan ısınırken üstten soğur. Böylece balon yanma sıcaklığına ulaşamaz ve patlamaz. Aynı prensip kaloriferlerde de kullanılır.

Devamı

KARABİBER SABUN DENEYİMİZ

KARABİBER SABUN DENEYİNİ YAPTIK. DENEYDE SUYA DÖKTÜĞÜMÜZ KARABİBERLERİN ÜSTÜNE SABUNLU PARMAĞIMIZI BATIRDIĞIMIZDA KARABİBERLERİN KAÇIŞTIĞINI GÖRDÜK. KARABİBERLERİ MİKROP OLARAK DÜŞÜNÜRSEK, MİKROPLARIN SABUNU SEVMEDİĞİNİ GÖRMÜŞ OLDUK. KORONA VİRÜSTEN KORUNMAK İÇİN ELLERİMİZİ BOL SABUN VE SUYLA YIKAMAMIZ GEREKTİĞİNİ ÖĞRENDİK. 

Devamı

YÜZ YÜZE EĞİTİME BAŞLADIK

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİ GERİDE BIRAKTIK. YÜZ YÜZE EĞİTİME TEDBİRLİ BİR ŞEKİLDE YENİDEN BAŞLIYORUZ.

Devamı

TEDBİRLİ BİR ŞEKİLDE BAŞLADIK

Devamı